1/12/2010

قهرمان و مبارزی کمونیست از میان ما رفت

قهرمان و مبارزی کمونیست از میان ما رفت

رفیق مسعود طاعتی زاده روز شنبه نوزدهم دیماه ١٣٨٨ برابر با نهم ژانویه ٢٠١٠ در منزل مسکونی اش در تهران درگذشت. مسعود در جریان یورش رژیم به احزاب و سازمانهای سیاسی مخالف، در بهمن سال ۶٠ در رابطه با سازمان چریکهای فدائی خلق ایران(اقلیت) دستگیر شد و پس از گذراندن دوران سخت بازجوئی و شکنجه های طاقت فرسا، تا بهمن ۶۷ در زندان بود. مسعود از زندانیان مقاوم دهه ۶٠ و یکی از جان به در بردگان کشتارهای سال های نخستین دهه شصت و کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ بود.

مسعود کمونیستی مبارز و انقلابی و ورزشکاری محبوب و قهرمان با سابقه تیم ملی بسکتبال ایران بود. او دارای روحیات و خصائل قوی انسانی بود و به همین خاطر نیز در جامعه ورزشی ایران و در زندان و در میان زندانیان سیاسی چپ از محبوبیت و احترام ویژه ای برخوردار بود.

مسعود پنج سال پیش در حالی که به بازی بسکتبال مشغول بود، درد شدیدی در ناحیه گردن و دستانش همراه با بی حسی بروز می کند. این واقعه آغازی بود بر بیماری سهمگین پارکینسون ام اس که روز بروز بدن وی را به تحلیل برد و عاقبت روز گذشته قلب مهربان این قهرمان عرصه ورزش و مبارزه را از تپیدن بازداشت.

پیکر هم بند مبارز ما روز یکشنبه بیستم دیماه، در میان غم و اندوه خانواده، دوستان، جامعه ورزشی و یاران زندان وی در قطعه قهرمانان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

یادش گرامی، راهش پررهرو باد

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید)
بیستم دیماه ١٣٨٨ برابر با دهم ژانویه
٢٠١٠

No comments: