10/10/2009

زناني كه آگاهانه تاريخ راساختند


_________________
۱۰مهر ۱۳۵۰:جانباختن رفقامهرنوش ابراهیمی ومنوچهربهائی پور
__________________________
زناني كه آگاهانه تاريخ را ساختند
خطاب به جو زدگان هميشه دونده بدنبال حوادث!
من و پالتاك :


تاريخ مقاومت و مبارزه در كشور ما اختران گرانبهايي از زنان را دارد كه نه از روي حادثه ، بلكه از روي شناخت و آگاهي پا به ميدان مبارزه گذارده و آگاهانه جان خود را فداي خلقشان كردند.


بقتل رسيدن دختري بيگناه ( ندا آقا سلطان)‌هر انساني را متاثر و غمگين ميكند اما او " سمبل مقاومت خلق هاي ايران" نيست!. هرگز نبوده و خودش هم نميخواست باشد. دختري كه بر عليه هيچ كس مبارزه نكرده بود. شعاري بر عليه يا بنفع كسي نداده بود. حتي در هيچ تظاهراتي هم شركت نداشت و درخياباني خلوت و بدور از تظاهرات به تير جنايتكاري به قتل رسيد نميتواند سمبل مبارزه زنان ايران باشد. ميتوان خشمگين و متاسف بود اما قرار نيست بدنبال " جوى" دويد كه يكسري مقاصد معين سياسي آن را هدايت ميكند.


تاريخ مبارزه در ايران مملو از زنان آزاديخواه و آگاه بود. زناني كه فكر كردند، بحث كردند، از ميان هزار بيراهه راه خود را يافتند، اسلحه در دست گرفتند و مردان را خجلت زده مردانگي خود كردند. آنان سمبل زنان ازاديخواه ايران هستند و نه كساني كه پارلمان اروپا و سيا و بي بي سي ميخواهند از خون بيگناهش بزور چيزي را بسازند كه هرگز نبود و حتي قصد و نيتش را هم نداشت.
سعي نكنيم خود را بشكل مردم دراوريم كه در اين صورت فقط كاريكاتوري مضحك از مردم واقعي را ترسيم خواهيم كرد. روشنفكر و پيشگام قرار نيست هميشه بدنبال تحولات بدود و حرفهايي كه همه ميگويند را تكرار كند. وظيفه پيشگام ساختن مسير براي دوري از انحرافات است. وظيفه پيشگام ترسيم افق و انحراف حركت هاي عظيم توده اي به سمت حركتي آگاهانه و هدف مند است. و همه اينها با " دنباله روي " قابل انجام نيست. اگر هم ميخواهيد اينگونه حركت كنيد حداقل نام كمونيست و چپ و فدايي و غيره ... را از روي خود برداريد كه اين واژه ها را به اندازه كافي مضحكه خاص و عام كرده ايد


No comments: