2/25/2010

گزارش مراسم گرامی‌داشت سالگرد 19 بهمن درهلند

مراسم گرامی‌داشت سالگرد 19 بهمن، سرآغاز جنبش مسلحانه‌ی خلق ایران روز شنبه 6 فوریه 2010 در شهر آمستردام در هلند، با حضور نزدیک به 50 نفر از دوست‌داران و علاقه‌مندان، توسط سازمان 19 بهمن برگزار گردید.
سالن محل برگزاری مراسم با پوستر و پلاکاردهائی از آرم و تصاویر جان‌باخته‌گان سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران تزئین شده بود. همچنین علاوه بر میزکتاب سازمان 19 بهمن، چند میزکتاب دیگر نیز دائر بودند. در طول اجراء برنامه‌ها، تصاویر جان‌باخته‌گان به روی پرده نمایش داده می‌شد و در خلال برنامه‌ها نیز، سرودهائی با صدای چریک فدانی خلق، رفیق جان‌باخته، حمید اشرف پخش گردید.
برنامه در ساعت 19 با یک دقیقه سکوت به یاد تمامی جان‌باخته‌گان مبارزات ضدامپریالیستی خلق‌‌های ایران و به‌خصوص جان‌باخته‌گان سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران و همچنین خوش‌آمدگوئی و قرائت پیام سازمان 19 بهمن توسط نماینده‌ی سازمان آغاز گردید. سپس اسلاید کوتاهی از تصاویر 15 رزمنده‌ی سیاهکل به همراه سرود آفتاب‌کاران جنگل پخش گردید و بعد از آن هنرمند مردمی، آقای ن. گیلانی با اجراء چند ترانه‌ی حماسی گیلکی، برای دقائقی حاضرین در سالن را به یاد مبارزات انقلابی در جنگل‌های سرسبز گیلان انداخت. پس از این برنامه، رفیق یوسف زرکار سخن‌رانی خود را حول موضوع "سیاهکل، قیام و جنبش اخیر" ارائه کرد.
بخش دوم برنامه با چند ترانه‌ی فولکلوریک خراسانی و گیلکی با صدای گرم آقای گیلانی آغاز گردید. سپس گروه موزیک دوستان افغانی به همراه سازهای بومی خود، چند ترانه‌ی شاد ایرانی و افغانی اجراء کردند. بعد از آن، از تمام دوستان و هنرمندانی که در اجراء این مراسم یاری رسانده بودند، از سوی سازمان 19 بهمن قدردانی شد.
مراسم در ساعت 22 با پخش سرود انترناسیونال به پایان رسید
.
سازمان 19 بهمن
22 بهمن 1388
11 فوریه 2010

No comments: